העולם העסקי המודרני מכוון להגדרת מטרות והשגת תוצאות.
חלקנו נוטים לשים את הפוקוס על מילוי המשימות ולהזניח את מערכות היחסים עם האנשים שסביבינו. מה שקובע ומשפיע על איכות התוצאות בשורה התחתונה, הן מערכות היחסים שאנו מקיימים עם שותפים בסביבת העבודה ומחוץ לה (עמיתים, מנהלים, עובדים, מתחרים, ספקים, לקוחות, משקיעים...).
מנהל מצליח יודע ליצור מערכות יחסים אפקטיביות ותקשורת ישירה ובהירה עם סביבתו.
האימון נועד להגביר את המודעות שלך לגבי האופן בו את/ה נתפס בסביבתך העסקית, וכתוצאה מכך להגדיל את החיוניות והמנהיגות שלך, כך שיקשיבו לך באופן בו היית רוצה.
האימון מתאים למנהלים, לעובדים הזקוקים לתמיכה בעת שינוי מרחבי בארגון, לבעלי עסקים עצמאיים, לשכירים המעוניינים להתקדם.
הפילוסופיה שעומדת בבסיסו של המודל- ניהול מהלב והתודעה:
הצלחתם של עסקים היא אחת הסוגיות המשמעותיות, הגורליות והחשובות בחיינו.
סוגיה זו מאתגרת מאוד מכיוון שאנשים מחויבים כיום יותר מתמיד ליזמות, עצמאות וחופש.
היסודות לעסק מצליח על פי המודל - ניהול מהלב והתודעה:
היסוד הבסיסי הראשון שעליו הכול עומד ובמרכזו הכול נעשה הוא האדם, האינדיבידואל הרוצה במשמעות, השפעה ותכלית לחייו. הפרנסה היא חלק קטן בכל הסיפור הזה שנקרא עסק. פרנסה ניתן למצוא בהרבה דרכים אך עדיין אנשים בוחרים לפתוח עסק משל עצמם ולקחת את כל הסיכונים, ההתמודדויות, הפחדים, החזון, החופש ועוד שבהקמת עסק. אנשים בוחרים לפתוח עסק משל עצמם, ביוזמתם, בדמם בזמנם, מיטב כספם ובעיקר בנפשם.
אנו נתבונן על ארבעה רבדים של האדם. הרובד השכלי, הרגשי, החושי והתבוני.
התהליכים האישיים- רגשיים שעובר אדם המנהל עסק הם משמעותיים לאין שיעור.
בעל העסק חווה: פחדים, כעסים, מצוקות, לחצים, מתחים, קשיים, טרדות, דאגות, תקשורת ושפה עוינת ולעיתים אלימה וקשה.
איך זה יכול להיות שההתייחסות לחוויות היום יום לא הופכות להיות הראשונות במעלה וכי הפתרונות ברובם חיצוניים וכלכליים כגון: מערכי שיווק, מערכי פרסום, שירותים, מוצרים, תחרות, מחקרי שוק ועוד ולעיתים רחוקות ונדירות מתייחסות להלך הרוח, לאישיות, למיומנויות האישיות ולאדם שמנהל את עסקיו.
הפילוסופיה הסאטית יוצאת מהמסגרת העסקית הרגילה ומציבה את ההוויה, הניקיון, מערכות היחסים, הערכים, יכולות התקשורת, ההקשבה והיכולת להוציא את המיטב מהאחר, כאבסולוטיים להצלחתו של בעל העסק/המנהל.
הרצון של חברתנו להגדיר את בעל העסק/איש עסקים כיצור אחר מאנושי בגלל היותו בזירה זו היא הסיבה לכישלונם של מנהלים ובעלי עסקים. ההפרדה כאילו ישנם שתי התנהגויות שונות אחת בעסק ואחת מחוצה לו היא שקרית ביותר. בתוך תוכו האדם הוא אדם, יצור אנושי אשר התנהלותו עם מצבים רגשיים, שכלתניים, תחושתיים ותבונתיים, דרכו מולם תהיה זהה תמיד. ישנה הלימה מלאה בין חייו האישיים למקצועיים בתחום הלך הרוח הרגשי והחושי. יחסיו עם אנשים, יחסו לכסף, לצוות, לערכיו, למיומנויות ההקשבה שלו כולם זהים אין באמת שתי חליפות. אדם הנוטה לכעוס ולא להקשיב יהיה כך בביתו, ביחסיו עם הוריו וילדיו. וכמו כן בסביבת עבודתו. העבודה על היותו כועס/רגזן תתרום לצמיחתו כאדם באופן רוחבי ותשפיע על חיי משפחתו, סביבתו ועבודתו. נקפיד לומר כי היכרותו של האדם את עצמו היא המפתח להיכרותו עם העולם בו הוא חי. היכרותו עם עצמו מאפשרת לו להתמודד עם חייו ברגישות, בנינוחות ובתרומה.
שאלה נפוצה של אנשי עסקים שעולה היא: כיצד כל זה קשור לעסק, לקידומו ולרווחיו?
התשובה לכך פשוטה, העסק הוא השתקפות של התודעה שלי. הפרדיגמות, האמונות, הנורמות שמכתיבות את דרך התנהלותי בו ובכל "עסק" משמעותי אחר בחיי- משפחה, זוגיות, כסף, הורות וכו' משתקפות דרכו בכל רגע ורגע.
ההתבוננות וההכרות שלנו עם עצמנו כמנהלים, עובדים שכירים, עצמאיים הינה משמעותית ופורצת דרך בחיינו.
המחויבות שלי:
>> להקשיב לך בריכוז והקשבה מלאה.
>> להאמין בגדולתך וביכולתך.
>> לתת אמון בדרך שלך ולתמוך בבחירות שלך.
>> לעודד אותך להשיג חיים יותר מספקים.
>> להיות תמיד בצד שלך ולטובתך.
>> לשמור על דיסקרטיות.
האחריות שלך:
>> להיות מחוייב/ת לתהליך.
>> לפנות את זמנך לשיחות איתי ללא הפרעות.
>> להתמיד בפגישות ולשמור על עקביות ורצף.
>> ליידע אותי בכל דבר העובר עליך ואי משפיע עליך האימון.
>> להיות ישיר/ה וכנ/ה איתי.
>> להרשות לעצמך ליהנות!!!
מהו התהליך?
>> בתהליך האימון ניפגש לסדרת שיחות שבועיות בהן נגדיר את מטרותיך וניצור את מפת האימון שלך.
מפת האימון תאפשר לנו לסנכרן בין מטרותיך לבין תחומי ההתפתחות שלך.
>> המטרות תימדדנה על פי התוצאות בחייך, אך האימון הוא על מי שאת/ה בכל סיטואציה: מי נכנס לישיבה?
מי את/ה בסביבת העובדים שלך? הלקוחות? את מי פוגש מנהל הבנק? את מי פוגשים כשאת/ה חוזר/ת הביתה? פריצות הדרך מתרחשות בהוויה -
במי שאת/ה בוחר/ת להיות בכל סיטואציה.
>> נבחן כיצד את/ה תופס/ת את תפקידך כמנהל? מה אתה רואה כתרומתך לארגון/לעסק שאתה עובד בו?
מה התרומה לעובדים? כיצד את/ה מקבל/ת החלטות? מה מאפשר לך להפיק תוצאות?
>> נתבונן על סגנון התקשורת שלך: כיצד את/ה מדבר/ת? מקשיב/ה?
האם אתה יודע להפיק מאנשים את המקסימום בדרך בה אתה מקשיב להם? האם אתה יוצר שותפויות?
איך אתה מנהל ישיבה? איך אתה מתכונן למו"מ? מה מיומנויות המשא ומתן שלך?
>> נבדוק למה את/ה קמ/ה בבוקר, מה מניע אותך בחיים ומה חשחשוב לך.
>> אשאל אותך שאלות הקשורות לרווחה האישית שלך: לגבי התזונה שלך, איכות ושעות השינה, שעות הפנאי וכו'.
>> מידי פעם נבחן את התוצאות שהפקת בתהליך ונעדכן את מפת האימון שלך בהתאם.